Iroda, üzem, intézmény költöztetés
Miben más egy iroda költöztetés, vagy üzem, intézmény költöztetése a megszokott lakossági feladatokhoz viszonyítva?
Az elmúlt 25 év során számtalan alkalommal vettünk részt nagyobb szabású és komoly kihívást jelentő költöztetések lebonyolításában. A tapasztalataink azt mutatják, hogy egy cég életében éppolyan feszültséget és problémát jelent, mint egy magánszemély esetében. Azonban a munka szempontjából megközelítve nyilvánvalóvá válnak a különbségek. Lényegesen részletesebb előzetes felmérést igényel egy ilyen jellegű költöztetés, gyakrabban fordulnak elő speciális, vagy nagy méretű tárgyak. Gyakori eset, hogy több céggel együttműködve kell lebonyolítani az átszállítást, akik a szét- és összeszerelésben, vagy a beüzemelésben látnak el különféle feladatokat. Ilyenkor elengedhetetlen a szoros együttműködés és a jó kommunikáció annak érdekében, hogy gördülékenyen és félreértések nélkül folyjon az átszállítás.
Az első és legfontosabb lépés a tervezés.
Már egy iroda költöztetés esetében is alapfeltétel egy részletes terv elkészítése az egész folyamatra vonatkozóan. Ennek tartalmaznia kell az összes részfeladatot, azok időrendjét és ütemezését. Több külső együttműködő esetében természetesen minden érintett bevonása szükséges már a tervezés első lépésétől. Nagyon könnyen kialakulhat a fejetlenség a nem megfelelő tervezésből eredően, ez pedig idő, vagy ami még rosszabb, anyagi veszteséget jelent a megbízónak és a kivitelezőknek egyaránt.
Árajánlat
Miután tisztázásra kerültek a költöztetés részletei, a tények és feladatok ismeretében már elkészíthető az árajánlat a teljes folyamatra vonatkozóan. Az előzetes tervezés nélkül, úgymond „hasra ütésre” készített árajánlatok szinte minden esetben utólagos vitát és elégedetlenséget eredményeznek, ezért kerüljük ezeket!
Előkészítés
A tervek alapján minden szállításra kijelölt elemet (jellegétől függően) szét kell szerelni, be kell csomagolni, burkolni. Olyan állapotba kell hozni, mely alkalmas a mozgatásra és szállításra. Fontos továbbá, hogy jól láthatóan fel legyen tüntetve a csomagolás külső felületén, a tartalomra vonatkozó esetleges figyelmeztetés, valamint azt, mi a célhely ahova szállítani, illetve lepakolni szükséges. Egyes esetekben a célállomáson is előkészületeket kell végezni, hogy alkalmas legyen a fogadásra.
Végrehajtás
Ez a tulajdonképpeni klasszikus értelemben vett költöztetés megkezdését jelenti. Az esetek többségében már az előkészítés ideje alatt is megindul a szállítási folyamat a már megfelelő állapotban lévő, vagy épp előkészítést nem igényló tárgyakkal. Logisztikai szempontból ebben a szakaszban rendkívül fontos, hogy a szükséges járművek, emelő és rakodó gépek valamint a kellő létszámú személyzet mindig időben legyen a megfelelő helyen. Több vállalkozóval történő együttműködés esetén itt kiemelt szerepe van a folyamatos és részletes kommunikációnak.
Elszámolás, értékelés
Miután a munkafolyamatok minden tekintetben befejeződtek, szükséges megvizsgálni az előzetesen felvállalt feladatok teljesülésének mértékét pontosságát. Azokban az esetekben ahol a szerződés ezt megköveteli kötelező a „Teljesítés igazolás” kiállítása, ahol ez nincs rögzítve szerződésben, ott is javasolt és ajánlott ilyen igazolást kérni. Ezzel elejét vehetjük a későbbi vitáknak. Kiemelten fontos számunkra a megrendelőink véleménye és javaslatai a munkánkkal kapcsolatosan. Hiszen ezek alapján tudjuk mi is egyre hatékonyabban ellátni feladatainkat a következő költöztetések alkalmával. Ezért minden alkalommal kérünk értékelést az ügyfeleinktől.
Ha Ön Miskolcon, vagy vonzáskörzetében szeretne a feladat elvégzésére alkalmas vállalkozást megbízni irodája, üzeme, intézménye költöztetésével, semmiképpen ne hagyja ki a mi ajánlatunkat sem!